Patricklimbo

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Taken van het bestuur #10846
    Patricklimbo
    Deelnemer

      Toen ik nog in mijn appartement woonde hadden wij een voorzitster (ingeschreven KVK als rechtspersoon) die juist alles afschoof op de externe beheerder. Niks besloot ze ook niet terwijl ze graag een ALV wilde. Maar ze wees alle verantwoordelijkheid af.
      Zelf woon ik er niet meer en ben ook geen lid meer.

      In reactie op: Energiebesparing door de VvE en besluitvorming #10694
      Patricklimbo
      Deelnemer

        Dank voor de reacties. Ik ben ook blij dat ik er weg ben. De laatste 2 jaar hadden wij een huurster waar de politie regelmatig letterlijk en figuurlijk een inval deed. Drugs en geluidsoverlast. Maar bestuur doet niks.
        Voor mij alleen het financiële stuk. Iets waar de huidige beheerder in 5 jaar tijd een rommel van gemaakt heeft en momenteel geen mogelijkheid heeft om goed terug te kijken. Excuus hiervoor is dat ze gefuseerd zijn en een nieuw systeem hebben. Oude hebben ze nog wel maar men kan moeilijk terug kijken.
        Van mijn kant heb ik ze wel laten weten dat als ze me nog rekeningen sturen ik een advocaat inschakel daar ik  meerdere keren gevraagd heb hoe en wat precies, per mail bevestigd.
        Ook de notaris heeft dit 2 x gedaan. Nu alles verekend is komen ze weer opnieuw met stukken.

        In reactie op: Energiebesparing door de VvE en besluitvorming #10686
        Patricklimbo
        Deelnemer

          In mijn eigen administratie heb ik inderdaad staan dat ik betaald heb.
           

          In reactie op: Energiebesparing door de VvE en besluitvorming #10684
          Patricklimbo
          Deelnemer

            Dank voor je reactie.
            Het punt is dat de beheerder jaren lang verzaakt heft om jaarrekeningen te maken, sinds 2014. In 2018 heeft men de zaken op orde gesteld. Om alles goed duidelijk te maken en voor het vetrouwen van de eigenaren (complex van 100 woningen, +/- 53 eigenaren) heft men een externe accountant aangetrokken. Om de boeken onafhankelijk te laten controleren.
            Van de stookkosten weet ik dat er een voorschot betaald wordt maar de definitieve afrekening pas in het jaar erna komt. Dit is voor mij ook duidelijk.
            Echter in mijn geval heb ik tot 2x iets verkocht waarbij de notaris steeds alle stukken hebben opgevraagd ten aanzien van mijn betalingen. Hier is ook het eea aan stukken naar de notaris gegaan voor de “afrekening”.
            Maar nu komt de beheerder dat er nog 1 maand aan service kosten open zou staan. De beheerder geeft aan dat waarschijnlijk de notaris een fout heft gemaakt. Het zou om een bedrag gaan van juni 2018. In mei 2019 is mijn garagebox verkocht waarbij de notaris wederom het eea heft opgevraagd en teruggekoppeld gekregen heeft. Hier gaf men aan dat er geen achterstand was op mijn naam.
            In juni/juli 2019 komt de beheerder dat er een achterstand schijnt te zijn van juni 2018, 1 maand aan servicekosten.
            Tussen juni 2018 en juni 2019 heeft dus een externe accountant en kascontrolecommisie het eea gecontroleerd en ten aanzien van mij niks bijzonders gevonden.
            Vraag is, in hoeverre kunnen ze nu nog bij mij aankloppen voor rekeningen te betalen ? Stookkosten zijn reeds betaald voor het deel dat ik moet betalen.

            In reactie op: Externe VVE niet gekozen door stemmingen #9699
            Patricklimbo
            Deelnemer

              Je kan het eea nalezen in de modelovereenkomst die voor jullie van toepassing is. Ik weet uit onze modelovereenkomst (januari 1992) dat een bestuur danwel voorzitter een vergadering kan uitroeppen maar ook als er vanuit de leden met een minimum van 10 % van de stemmen een vergadering kan aanvragen.
              Mocht op deze vergadering niet genoeg stemgerechten aanwezig zijn kan men geen rechtsgeldige  besluiten echter. als men binnen 6 weken na deze vergadering weer een vergadering houdt dan maakt het niet uit hoeveel stemmen er zijn maar dan kan men zeker rechtsgeldige besluiten nemen.
              Als advies. Lees de modelovereenkomst goed door. De leden bepalen en de ledenveragdering neemt de besluiten niet een beheerder of bestuurder.

              In reactie op: Oude afrekeningen #35008
              Patricklimbo
              Deelnemer

                Bij de beheerder is er een nieuw contactpersoon gekomen die, naar mijn idee, er werk aan het maken van is. De vorige contact persoon schreef alles af op veel externe zaken. Voorzitster veegt ook veel af op geen verantwoordelijkheden, wat ze wel heeft volgens de statuten/kvk.
                Zelf heb ik nu alleen nog maar een garage. Appartement is afgelopen jaar verkocht. Als de garage verkocht is ben ik blij dat ik er weg ben. Nieuwe beheerder en bestuur zou wenselijk zijn maar het bestuur acteert naar eer en geweten als ik hun mag geloven. En als klein eigenaar kan ik de beheerder niet aansprakelijk stellen gezien dit via de VVe moet gaan. Heb vaak met een advokaat samen gezeten gezien de financiele wanorde van 2014 t/m 2018.
                Maar men lijkt nu langzaam schoonschip te gaan maken vanuit de beheerder.

                In reactie op: Oude afrekeningen #9192
                Patricklimbo
                Deelnemer

                  Opzich is dit ook normal echter men heft nooit een rekening gestuurd. Het gaat over een afrekening van 2013. Door een lakse boekhouding komt men er nu achter dat er nog dingen betaald moeten worden.
                  Ik ben zowiezo voorstander van om alles te verrekenen van wat moet. Maar als in de juren ussen 2014 en 2018 regelmatig gevraagd is of alles betaald is wat betaald moet worden en de beheerder geeft aan dat er geen achterstalligheden zijn moet men niet met zo’n rekening komen bijna 5 jaar na dato.

                  In reactie op: Achterstallig betalen VVe bijdrage #9189
                  Patricklimbo
                  Deelnemer

                    Tijdens de vergadering werd tevens duidelijk dat er +/- €48.000,- niet verantwoord kon worden. Dit is door de beheerderder daags voor de vergadering op de VVE rekening gestort.
                    Zelf ben ik momenteel zover dat het mij eigenlijk niet meer interesseert. Ik heb alleen nog maar een garage die te koop staat. Als deze verkocht heb ik niet meer direct iets met de VVe te maken. Had eigenlijk de garage willen verhuren maar het bestuur zorgt voor genoeg problemen daar ik met deze VVE en dit bestuur niks meer mee te maken wil hebben.
                    Overige klein eigenaren krijg ik helaas ook niet bewogen om samen met een vuist op tafel te slaan. Onze voorzitster liegt en bedriegt en komt steeds met nieuwe en andere verhalen.
                     

                    In reactie op: Oude afrekeningen #9188
                    Patricklimbo
                    Deelnemer

                      Ik heb navraag gedaan bij een advocate. Rekening dient normal betaald te worden, is nog niet verjaard. Echter ik weet niet welke termijn de verjaring specifiek is.

                      In reactie op: Contract tussen VVe en Beheerder #8900
                      Patricklimbo
                      Deelnemer

                        Eindelik na lang wachten is er eindelijk een vergadering uitgeschreven door het bestuur/beheerder. Samen met 4 jaarekeningen (2013 t/m 2017) 18 December is de vergadering.

                        In reactie op: Achterstallig betalen VVe bijdrage #8895
                        Patricklimbo
                        Deelnemer

                          Dank voor de reactie’s. Zelf wil ik zowiezo geen decharge verlenen aan dit bestuur daar ik geen vertrouwen heb in dit bestuur. Tevens is de schuld geen €240.000,- maar bijna €60.000,-. Een stuk minder gelukkig maar toch genoeg geld.
                          We hebben genoeg vragen om op de vergadering te bespreken. Het huidige bestuur zou ik zelf graag weg willen hebben om zo ergens te beginnen met schoon schip te maken. Onze administrateur is een externe firma die (naar mijn idee/gevoel) blij is met de huidige voorzitter/vice voorzitter.
                          Toen ik de uitnodiging kreeg met de agenda heb ik gelijk een serie punten naar het bestuur gestuurd om dit tijdens de vergadering te bespreken. Mij is per mail bevestigd dat dit ook besproken zal worden. Ik ben alleen bang dat merendeel van de leden het wel goed vind zolang men niet hoeft bij te betalen. Ook met het houden van een vergadering neemt het huidige bestuur niet zo nauw. De laatste vergadering is van februari 2016, Men schermde altijd af met een hoop nonsen over geen toegang tot de oude VVE-rekening, 2 maanden niet duidelijk qua in en uitgave (2 maanden uit begin 2014). Door laksheid van de administrateur en het toezicht van het bestuur hebben we nu een schuld van bijna €60.000,- eind 2017.

                          In reactie op: Achterstallig betalen VVe bijdrage #8892
                          Patricklimbo
                          Deelnemer

                            De betreffende account heeft wel een paar kanttekening geplaatst daar in het jaar 2014 een tweetal maanden door het vorige bedrijf zijn geboekt. Helaas is de vorige administrateur ook niet lang daarna overleden. Begrijpelijk dat er dan meer tijd nodig is om het eea goed te verwerken. De externe account geeft wel aan dat het een kwalijke zaak is dat dit lang heeft geduurd. Mbt de vraag of de jaarrekening niet eerder gemaakt kon worden geeft de externe accountant geen antwoord.
                            De week voor kerst hebben wij eindelijk de jaarvergadering waarin het eea verder wordt toegelicht. Zelf ben ik met 2 andere eigenaar hier steeds achteraan blijven gaan om dit duidelijk te krijgen. Opzich hebben ze wel nu, na lang getouw trek, iets op papier af gegeven maar we hebben, denk ik, nog een lange weg te gaan.
                            1 van de punten die wij tijdens de vergadering willen bespreken is het ontslag van de voorzitter en vice-voorzitter omdat deze (in onze ogen) gefaald heeft met toezicht houden en de gang van zaken mbt de “oude” VVe rekening heeft belemmerd. Hier heeft zij namelijk toegang tot als rechtspersoon. Onze huidige administrateur heeft dit kennelijk niet geweten en er lang over gedaan om inzicht te krijgen bij de “oude” bank”. Hierdoor hadden zij niet de inzicht die zij moeten hebben om het eea na te kijken.
                            Hopelijk weten we binnenkort meer. Ik zal dan ook weer wat posten over hoe en wat tijdens de vergadering.

                            In reactie op: Achterstallig betalen VVe bijdrage #35004
                            Patricklimbo
                            Deelnemer

                              2 weken geleden hebben we eindelijk de stukken gekregen voor de vergadering die deze maand gehouden wordt. hierbij hebben de jaarrekeningen van 2014 t/m 2017 gekregen ter info/goedkeuring. De kascontrole commissie is deze keer uitbesteed en deze externe accounten heft reeds de goedkeuring gegeven aan deze 4 jaarrekeningen.
                               
                              Als ik de stukken lees zou er nog +/- €240.000,- aan eigenaarsbijdrage geint worden. Iets waar ik nogal van schrok. over 2 weken hebben wij de vergadering en zal het eea uitgelegd worden hopelijk.

                              In reactie op: Contract tussen VVe en Beheerder #6606
                              Patricklimbo
                              Deelnemer

                                Gisteravond eindelijk contact gehad met onze voorzitster. Ze wilt niet meer met ons praten. Ze vindt zelfs dat er een mogelijkheid bestaat dat wij de VVe kunnen schade met onze actie’s. Het is zelfs zo dat ze een afspraak heft met een jurist vanwege het hele gebeuren wat er nu speelt.
                                Hoe meer ze (naar mijn gevoel) tegenwerkt hoe meer ik het gevoel heft dat ze wat wilt verbergen. Met feiten komt ze nooit laat staan dat ze ooit reageert op vragen van bewoners.
                                Binnenkort hebben we de 2e vergadering.

                                In reactie op: Contract tussen VVe en Beheerder #6562
                                Patricklimbo
                                Deelnemer

                                  Gisteravond de vergadering gehad. De opkomst viel enorm tegen. ongeveer 8 eigenaren die kwamen van ongeveer 50 eigenaren. Ook pas laat iets van de beheerder gehoord wat niet anders te verwachten viel. Het bestuur zelfs geprobeerd te bellen maar gaven niet thuis.
                                  Hoorde zelfs dat de voorzitter tegen de mensen zei dat de vergadering niet rechtgeldig was en geen zin had om te gaan. De voorzitter en vice-voorzitter reageren zelfs op geen enkele email met vragen.
                                  Nu gaan we ons voorbereiden op de 2e vergadering en de rechtsbijstand inschakelen.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)